Nieuwe wandelgids op komst met 22 routes

In het najaar brengt Stichting De Brabantse Wal een nieuwe wandelgids uit waarin de vernieuwde routes zijn opgenomen. De gids geeft informatie over landschap, natuur en geologie op de Brabantse Wal, geïllustreerd met kaartjes en foto’s. Naast de acht routes van de Stichting zelf, komen er nog 14 andere gemarkeerde wandelroutes op de Brabantse Wal in deze gids.

Kenmerk van alle wandelroutes is dat het rondwandelingen zijn die in één dagdeel goed te doen zijn (1 -11 km lang). Opvallend is dat alle routes beginnen én eindigen bij een café. Stichting De Brabantse Wal heeft in beeld gebracht dat er 22 cafés op de Brabantse Wal zijn waar je een gemarkeerde wandeling kunt beginnen en eindigen. Onderweg kom je ongeveer hetzelfde aantal tegen, dus het aantal al wandelend te bezoeken cafeetjes op de Brabantse Wal bedraagt circa 40. De dichter Kloos zei het al: ‘De natuur is mooi, maar er moet wel wat bij te drinken zijn.’

De wandelgids Brabantse wal is een groot succes. De eerste editie verscheen in 1995. Dit wordt de vijfde editie. De verschijning is in het najaar gepland.

De gids zal te koop zijn bij VVV Brabantse Wal en de boekhandel.